Hodně muziky pro stromy za méně peněz

Hodně muziky pro stromy za méně peněz

Chcete efektivně podpořit strom, který je vaším favoritem? Sbírejte podpisy na hlasovací archy. Na jeden hlasovací arch se vejde 20 podpisů a v přepočtu jeden hlas stojí 3 koruny. Takže jeden hlas je ve výsledku 10krát levnější než pokud zašlete DMS.  Ale nebojte, všechny hlasy mají stejnou váhu. Sbírat hlasy stojí mnohem více času, než jen poslat DMS, proto vám přinášíme podrobný popis, jak na to.

03-(1).jpg

Na sbírání podpisů běžte pěkně od lesa

Nejdříve si tady stáhněte a namnožte formuláře, na které budete sbírat podpisy. Každý se může podepsat jen jednou, více podpisů by se nezapočítávalo.  Aby byl hlasovací arch platný, je potřeba si na webu stromroku.cz objednat a zaplatit číselný kód, který pak vepíšete přímo na arch. Cena kódu pro hlasovací arch je 60 Kč a na každý arch se vejde 20 podpisů (hlasů).  Do finálního počtu hlasů jsou započítány originály hlasovacích archů, které jsou zaslány do 15. 9. včetně. Hlasovací archy se musí dostat fyzicky k nám – buď je můžete donést osobně či zaslat poštou. Pokud budete posílat archy poštou, nechte je zaslat doporučeně, aby se nikde neztratily.

Hlasy se nejlépe získávají:

  • v kulturních zařízeních a na společenských akcích jako jsou festivaly, hody, koncerty, výstavy, plesy, divadelní představení, poutě, turistické pochody
  • na sportovních akcích jako jsou fotbalová utkání, hasičské závody
  • u zájmových skupin – hasiči, myslivci, včelaři, zahrádkáři, turisté, fotbalisti, cyklisti, ochránci přírody, skauti, maminky v mateřském centru
  • na školách – hlasy se počítají od všech, kteří se umí aspoň trochu podepsat, takže i od žáčků v prvních třídách, dál můžete sbírat hlasy i v knihovnách, kavárnách a cukrárnách, hospodách, poliklinikách a nemocnicích, muzeích, hradech a zámcích, infocentrech a obchodech
  • na vrátnicích velkých podniků, v práci u kolegů; po domluvě i na úřadech
  • od partnerských organizací a měst (často dostáváme hlasy třeba ze Slovenska, Chorvatska a USA)
  • nebojte se někde (třeba v obchodě, u kadeřnice) nechat složku s archy, tužku a třeba letáček o anketě a účasti Vašeho stromu, aby lidé věděli, komu a proč dávají hlas
  • zmínky na webu taky mohou pomoci – můžete zkusit web města, kraje nebo facebook
 
Získat hlasy je jedna věc, ale možná složitější je získat na ně finance. Pro kohokoli, kdo na hlasování přispívá, je důležité vědět, že výtěžek ze zpoplatněného hlasování jde do veřejné sbírky finalistům. Navrhovatelé pak peníze budou moci použít na výsadby a ošetření stromů nebo vytvoření propagačních materiálů s tématem stromu.

Jak získat finance:

  • od sponzorů a firem – dárci si  mohou dar odečíst  ze základu daně, pokud je  vyšší než 1000 Kč (fyzické osoby) nebo 2000 Kč (právnické osoby). Nadace pro tyto účely ráda vystaví potvrzení. Nabídněte jim za jejich finanční podporu nejen dobrý pocit, že napomohli zviditelnit místo, kde žijete, ale třeba na oplátku propagaci jejich firmy na Vašich akcích, nebo že si dáte jejich logo na tričko, až pojedete přebírat titul Evropský strom roku do Bruselu J;
  • od města nebo kraje – často je možné získat jednorázovou dotaci na podporu turismu a propagaci regionu, Nadace už o anketě informovala hejtmany, můžete se obracet i na ně. O zprostředkování podpory můžete požádat také přímo politiky z Vašeho kraje – nezapomeňte jim zdůraznit, že díky této oblíbené anketě se místu i kraji dostane velké propagace.
 

Jak získat podporu médií

  • Nejlepší způsob, jak dát o účasti Vaše stromu v anketě vědět široké veřejnosti a získat její podporu, je zapojit různá média:
  • místní zpravodaje a rozhlasy – můžete napsat krátkou zprávu, vyzvat obyvatele, aby poslali DMS nebo napsat, kam mohou přijít podepsat arch. Můžete ji doplnit fotografiemi, které jsme Vám poslali;
  • lokální média – nebojte se pracovat s lokálními rádii, kabelovými televizemi; rádi poskytneme fotografie všech finalistů ve vysokém rozlišení na spot;
  • regionální redakce televizí jako je Česká televize, Nova, Prima nebo celostátních deníků, rádií a rozhlasu – můžete s nimi natočit reportáž do regionálního zpravodajství, ve které lidi vyzvete, aby podpořili Váš strom;
  • zapojení známé osobnosti, která by se za strom „postavila“ -  to bývá pro média lákavé;
  • vždy je dobré zdůraznit, že je to takové 2v1 - člověk zároveň podpoří staré stromy se silnými příběhy, jako je ten Váš, i výsadbu mladých stromků.
 
 
Fotogalerie
  • 03-(1).jpg

    0 1

 
Nadace Partnerství

Nadace Partnerství pomáhá lidem pečovat o životní prostředí. Poskytuje jim k tomu granty, odborné služby i inspiraci ze zahraničí. Podporuje zapojování veřejnosti do výsadeb stromů, vytváření kvalitních veřejných prostranství, zklidňování dopravy i šetrné turistiky a cyklistiky. Sídlí v Brně ve svém vzdělávacím centru Otevřená zahrada.

www.nadacepartnerstvi.cz